fbpx

Βερίκοκα! Οφέλη για την υγεία, διατροφή και χρήσεις

Οφέλη για την υγεία, Θρεπτικά συστατικά ανά μερίδα! Πώς να επιλέξετε και να προετοιμάσετε βερίκοκα!

Τα βερίκοκα μπορεί να είναι μικρά, αλλά είναι μεγάλα τόσο για τη γεύση όσο και για τη διατροφή. Αυτά τα κίτρινα-πορτοκαλί φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα, με γεύση που κυμαίνεται από γλυκόξινο έως πολύ γλυκό  , ανάλογα με την ποικιλία. Η σάρκα των βερίκοκων είναι μαλακή και κάπως ζουμερή όταν είναι ώριμη, και έχουν βελούδινο δέρμα.

Το Prunus armeniaca προέρχεται από την Κίνα, όπου καλλιεργήθηκε για πρώτη φορά περίπου 4.000 χρόνια πριν.  Τα βερίκοκα έφτασαν στη Μεσόγειο πριν από 2.000 χρόνια, όπου άνθισαν στο ζεστό, ηλιόλουστο κλίμα. Σήμερα, η Τουρκία και το Ιράν είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός βερίκοκων στον κόσμο.

Οφέλη για την υγεία

Έχουν πολλά οφέλη για την υγεία χάρη στην υψηλή ποσότητα βιταμινών, φλαβονοειδών και καλίου.Τα φλαβονοειδή λειτουργούν για την προστασία και την ενίσχυση των αιμοφόρων αγγείων, μειώνοντας παράλληλα τα σημάδια φλεγμονής. Το κάλιο, ένα σημαντικό μέταλλο για τη λειτουργία των νεύρων και των μυών, είναι επίσης ζωτικής σημασίας για να βοηθήσει τα θρεπτικά συστατικά να κινούνται στο σώμα. Επιπλέον, υποστηρίζει την υγιή αρτηριακή πίεση και την υγεία της καρδιάς .

Εδώ είναι μερικά ακόμη οφέλη για την υγεία των βερίκοκων:

       1.Προστασία του δέρματος

Τα αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη Ε και η βιταμίνη C είναι γνωστά για τις ιδιότητες που ενισχύουν το δέρμα. Μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των κυττάρων του δέρματος από την υπεριώδη ακτινοβολία (UV), να μειώσουν τα σημάδια των πρώιμων ρυτίδων και να βελτιώσουν την ελαστικότητα του δέρματος. Το βήτα-καροτένιο είναι ένα άλλο αντιοξειδωτικό που βοηθά στην προστασία του δέρματός σας από ηλιακά εγκαύματα και πρόσθετες βλάβες στην υπεριώδη ακτινοβολία. Δεδομένου ότι τα βερίκοκα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, είναι επίσης ένας καλός τρόπος ενυδάτωσης του δέρματός σας. Ένα φλιτζάνι βερίκοκα προσφέρει περίπου 2/3 από ένα φλιτζάνι νερό.

         2.Βοηθούν την καλή όραση

Πλούσια σε βιταμίνη Α , β-καροτένιο και άλλα καροτενοειδή, τα βερίκοκα είναι εξαιρετικά για την προώθηση της υγείας των ματιών. Η λουτεΐνη βοηθά στην υποστήριξη του αμφιβληστροειδούς και της υγείας των φακών, ενώ τα καροτενοειδή και η βιταμίνη Ε υποστηρίζουν τη συνολική όραση. Τα θρεπτικά συστατικά του βερίκοκου βοηθούν επίσης στη μείωση του κινδύνου εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας και του καταρράκτη .

  1. Καλύτερη πέψη

Τα βερίκοκα προσφέρουν πολλές καλές φυτικές ίνες για να βοηθήσουν το πεπτικό σας σύστημα. Η συνολική περιεκτικότητά τους σε ίνες είναι περίπου μισές διαλυτές ίνες και μισές αδιάλυτες ίνες. Οι διαλυτές ίνες βοηθούν το πεπτικό σας σύστημα να διατηρήσει αρκετό νερό και ενθαρρύνει τα καλά βακτήρια να ευδοκιμήσουν. Οι αδιάλυτες ίνες είναι επίσης καλές για τα υγιή επίπεδα βακτηρίων του εντέρου

Θρεπτικά συστατικά ανά μερίδα

Ένα ολόκληρο, φρέσκο ​​βερίκοκο περιέχει:

Θερμίδες : 17

Πρωτεΐνη: Λιγότερο από 1 γραμμάριο

Λίπος: 0 γραμμάρια

 Υδατάνθρακες : 4 γραμμάρια

Ίνες: 1 γραμμάριο

Ζάχαρη: 3 γραμμάρια

Χοληστερόλη: 0 χιλιοστόγραμμα

Νάτριο: 0 χιλιοστόγραμμα

Τα βερίκοκα έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, αλλά είναι πλούσια σε βιταμίνη Α και β-καροτένιο. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά για να προστατεύουν τα κύτταρα σας από βλάβες

Τα βερίκοκα είναι επίσης μια καλή πηγή φλαβονοειδών, ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στην προστασία από τη φλεγμονή και τις φλεγμονώδεις ασθένειες, μαζί με τη μείωση του κινδύνου για παχυσαρκία , διαβήτη και καρδιακές παθήσεις . Τα κύρια φλαβονοειδή στα βερίκοκα είναι η κατεχίνη, η κουερσετίνη και τα χλωρογενικά οξέα.

Τα φρέσκα βερίκοκα περιέχουν μια ποικιλία βιταμινών και μετάλλων, όπως:

Βιταμίνη Α

Βιταμίνη C

Παντοθενικό οξύ (B5)

Βιταμίνη Ε

 Β καροτίνη

Κάλιο

Λουτεΐνη

 Ζαεξανθίνη

 Λυκοπένιο

Ψευδάργυρος

Χαλκός

Σίδερο

Φώσφορος

Μαγγάνιο

Μαγνήσιο

Πώς να επιλέξετε και να προετοιμάσετε βερίκοκα

Τα βερίκοκα έχουν μια μικρή περίοδο καλλιέργειας, συνήθως από Μάιο έως Αύγουστο. Όταν κοιτάτε τα βερίκοκα προς πώληση, επιλέξτε αυτά με ομοιόμορφο χρωματισμό σε σκούρο χρυσό πορτοκαλί ή κοκκινωπό πορτοκαλί τόνο. Τα απαλά κίτρινα ή κίτρινα-πράσινα βερίκοκα είναι ακατάλληλα και δεν θα έχουν πολύ γεύση. Προσέξτε να μην επιλέξετε υπερβολικά ώριμα βερίκοκα. Αυτά τσαλακώνονται εύκολα και μπορεί να πολτοποιηθούν κατά τη μεταφορά.

Μπορείτε να απολαύσετε φρέσκα βερίκοκα με πολλούς τρόπους, όπως τρώγοντας με το χέρι. Μπορείτε επίσης να τα προσθέσετε σε συνταγές ως γαρνιτούρα ή να τα ενσωματώσετε σε μια ποικιλία πιάτων.

 

 

Share :

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

Περισσότερες Συνταγές

Scroll to Top