fbpx

Η σπουδαία Βιταμίνη D! Ποια είναι τα οφέλη της για την υγεία μας; Ποιες είναι οι πηγές της Βιταμίνης D;

Αν και η Ελλάδα είναι μια χώρα ηλιόλουστη, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν έλλειψη, γι' αυτό εκτός από τον ήλιο θα δούμε και άλλες πηγές της βιταμίνης!

Ένα ανθρώπινο σώμα παράγει βιταμίνη D από την έκθεσή του στον ήλιο. Ένα άτομο μπορεί επίσης να αυξήσει την πρόσληψη βιταμίνης D μέσω συγκεκριμένων τροφών ή συμπληρωμάτων.

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για διάφορους λόγους, όπως η διατήρηση υγιών οστών και δοντιών. Μπορεί επίσης να προστατεύσει από μια σειρά ασθενειών και καταστάσεων, όπως ο διαβήτης τύπου 1. Παρά το όνομά της, η βιταμίνη D δεν είναι μια βιταμίνη, αλλά μια προορμόνη ή πρόδρομος μιας ορμόνης. Οι βιταμίνες είναι θρεπτικά συστατικά που ο οργανισμός δεν μπορεί να δημιουργήσει και έτσι ένα άτομο πρέπει να τα καταναλώνει στη διατροφή. Ωστόσο, το σώμα μπορεί να παράγει βιταμίνη D.

Οφέλη βιταμίνης D

Η βιταμίνη D έχει πολλαπλούς ρόλους στο σώμα. Βοηθά:

  • Στην προώθηση υγιών οστών και δοντιών
  • Στην υποστήριξη της υγείας του ανοσοποιητικού, του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος
  • Στη ρύθμιση των επιπέδων ινσουλίνης και υποστήριξη της διαχείρισης του διαβήτη
  • Υποστηρίζει τη λειτουργία των πνευμόνων και την καρδιαγγειακή υγεία
  • Επηρεάζει την έκφραση γονιδίων που εμπλέκονται στην ανάπτυξη καρκίνου

Συμπτώματα Έλλειψης Βιταμίνης D

Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας βιταμίνης D μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • τακτική ασθένεια ή λοίμωξη
  • κούραση
  • πόνος στα οστά και την πλάτη
  • χαμηλή διάθεση
  • μειωμένη επούλωση πληγών
  • απώλεια μαλλιών
  • μυϊκός πόνος

Πηγές βιταμίνης D

Η λήψη επαρκούς φωτός του ήλιου είναι ο καλύτερος τρόπος για να βοηθήσει το σώμα να παράγει αρκετή βιταμίνη D. Οι άφθονες πηγές βιταμίνης D περιλαμβάνουν:

  • λιπαρά ψάρια, όπως σολομός, σκουμπρί και τόνος
  • κρόκοι αυγών
  • τυρί
  • συκώτι βοείου κρέατος
  • μανιτάρια
  • εμπλουτισμένο γάλα
  • εμπλουτισμένα δημητριακά και χυμούς

Η λογική έκθεση στον ήλιο σε γυμνό δέρμα για 5-10 λεπτά, 2-3 φορές την εβδομάδα, επιτρέπει στους περισσότερους ανθρώπους να παράγουν επαρκή βιταμίνη D. Ωστόσο, η βιταμίνη D διασπάται αρκετά γρήγορα, πράγμα που σημαίνει ότι οι τιμές της μπορεί να μειωθούν , ειδικά το χειμώνα.

Share :

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

Περισσότερες Συνταγές

Scroll to Top