fbpx

Υδατάνθρακες και 11 Tρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας

Οι υδατάνθρακες έχουν κατηγορηθεί ότι προκαλούν παχυσαρκία. Παρόλα αυτά δεν είναι όλοι οι υδατάνθρακες κακοί για την υγείας μας

Οι υδατάνθρακες έχουν κατηγορηθεί ότι προκαλούν παχυσαρκία. Παρόλα αυτά δεν είναι όλοι οι υδατάνθρακες κακοί για την υγείας μας, Υπάρχουν τρόφιμα τυποποιημένα  με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη που είναι ανθυγιεινά και παχυντικά, αλλά υπάρχουν και τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες. Αν και οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες μπορούν να είναι ευεργετικές για ορισμένα άτομα, δεν πρέπει απαραίτητα να αποφεύγετε όλες τις τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες.

Ακολουθεί μια λιστα με 11 τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες επωφελείς για την υγεία μας:

  1. Κινόα

Είναι ένας θρεπτικός σπόρος που έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλής στην κοινότητα φυσικής υγείας. Ο  σπόρος του που παρασκευάζεται και τρώγεται σαν κόκκος, ενώ το μαγειρεμένο Κινόα περιέχει 21,3% υδατάνθρακες, καθιστώντας το ένα φαγητό με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Ωστόσο, είναι επίσης μια καλή πηγή πρωτεϊνών και φυτικών ινών. Είναι πλούσιο σε πολλά μέταλλα και φυτικές ενώσεις, δεν περιέχει  γλουτένη, καθιστώντας την μια δημοφιλή εναλλακτική λύση για το σιτάρι για όσους κάνουν δίαιτα χωρίς γλουτένη.

  1. Βρώμη

Η βρώμη μπορεί και να ονομαστεί ως η πιο υγιεινή τροφή ολικής αλέσεως. Είναι μια καλή πηγή διάφορων βιταμινών, ανόργανων συστατικών και αντιοξειδωτικών .Η ακατέργαστη βρώμη περιέχει 65% υδατάνθρακες, σχεδόν το 11% αυτών είναι ίνες. Είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε μια ισχυρή διαλυτή ίνα που ονομάζεται β-γλυκάνη βρώμης.Η βρώμη είναι επίσης μια σχετικά καλή πηγή πρωτεΐνης, που περιέχει περισσότερα από τα περισσότερα δημητριακά.

  1. Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι από τα πιο δημοφιλή φρούτα στον κόσμο. Αποτελούνται από περίπου 24% υδατάνθρακες, σε μορφή αμύλου ή και σε σάκχαρα. Οι άγουρες, πράσινες μπανάνες είναι υψηλότερες σε άμυλα, τα οποία μετατρέπονται σε φυσικά σάκχαρα καθώς οι μπανάνες ωριμάζουν, γίνονται κίτρινες στη διαδικασία. Οι μπανάνες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, βιταμίνη Β6 και βιταμίνη C. Περιέχουν επίσης πολλές ευεργετικές φυτικές ενώσεις.

  1. Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες είναι ένας  θρεπτικός κόνδυλος. Οι μαγειρεμένες γλυκοπατάτες περιέχουν περίπου 19-22% υδατάνθρακες. Αυτή η περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες αποτελείται από άμυλο, ζάχαρη και φυτικές ίνες .Οι γλυκοπατάτες είναι μια πλούσια πηγή προβιταμίνης Α ( β-καροτένιο), βιταμίνης C και καλίου. Επίσης είναι πολύ πλούσιες σε αντιοξειδωτικά .

  1. Τα παντζάρια

Τα παντζάρια είναι λαχανικά, που συνήθως αναφέρονται ως τεύτλα .Τα ωμά και μαγειρεμένα τεύτλα περιέχουν περίπου 9-11% υδατάνθρακες, κυρίως φυτικές ίνες. Περιέχουν επίσης πολλές βιταμίνες, μέταλλα, ισχυρά αντιοξειδωτικά και φυτικές ενώσεις. Ο χυμός τεύτλων είναι  πολύ υψηλός σε ανόργανα νιτρικά άλατα.

  1. Πορτοκάλια

Τα πορτοκάλια είναι από τα πιο δημοφιλή φρούτα στον κόσμο. Αποτελούνται ιδίως από νερό και περιέχουν 10,8% υδατάνθρακες. Είναι  μια καλή πηγή ινών, είναι ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνη C , κάλιο και μερικές βιταμίνες Β. Επιπλέον, περιέχουν κιτρικό οξύ καθώς και πολλές πολύ ισχυρές φυτικές ενώσεις και αντιοξειδωτικά.

  1. Βατόμουρα

Τα βατόμουρα συχνά διατίθενται στην αγορά ως superfood υπερτροφές, λόγω των υψηλών ποσοτήτων φυτικών ενώσεων και αντιοξειδωτικών. Αποτελούνται ιδίως  από νερό, καθώς και περίπου 13 ,5% υδατάνθρακες. Επίσης περιέχουν  υψηλές ποσότητες πολλών βιταμινών και ανόργανων συστατικών, όπως βιταμίνη C, βιταμίνη Κ και μαγγάνιο.

  1. Γκρέιπφρουτ

Το γκρέιπφρουτ είναι ένα εσπεριδοειδές με διάφορες γεύσεις. Μπορεί να είναι γλυκιά, πικρή και ξινή γεύση. Περιέχει περίπου 8% υδατάνθρακες και έχει μεγάλες ποσότητες αρκετών βιταμινών, μετάλλων και φυτικών ενώσεων.

  1. Μήλα

Τα μήλα είναι ένα δημοφιλές φρούτο με γλυκιά γεύση και χαρακτηριστική τραγανή υφή. Διατίθενται σε πολλά χρώματα, μεγέθη και γεύσεις, τα οποία γενικά περιέχουν 12-14% υδατάνθρακες. Περιέχουν πολλές  βιταμίνες και μέταλλα, αλλά συνήθως μόνο σε μικρές ποσότητες. Ωστόσο, είναι μια αξιοπρεπής πηγή βιταμίνης C, αντιοξειδωτικών και υγιών φυτικών ενώσεων.

  1. Φασόλια

Τα φασόλια είναι μέρος της οικογένειας των οσπρίων .Τα μαγειρεμένα φασόλια περιέχουν 21,8% υδατάνθρακες με τη μορφή αμύλου και ινών. Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες .Τα φασόλια είναι πλούσια σε πολλές βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ενώσεις.

  1. Ρεβίθια

Τα ρεβίθια αποτελούν μέρος της οικογένειας των οσπρίων. Τα μαγειρεμένα ρεβίθια περιέχουν 26,4% υδατάνθρακες, 8% εκ των οποίων είναι φυτικές ίνες. Είναι επίσης μια καλή πηγή φυτικών πρωτεϊνών .Τα ρεβίθια περιέχουν πολλές βιταμίνες και μέταλλα, όπως σίδηρο, φώσφορο και βιταμίνες Β.

Share :

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

Περισσότερες Συνταγές

Scroll to Top